Ako správne vytvoriť url adresu s ohľadom na SEO
Sú vaše url adresy v poriadku zo SEO hľadiska? Obsahujú podstatné kľúčové slová? Zahrnutie podstatného slova do url adresy vie výrazne pomôcť pri dosiahnutí lepšieho umiestnenia vo výsledkoch vyhľadávania. Pre vaše SEO je vždy lepšie uvádzať url v tvare vašadomena.sk/kľúčové-slovo, ako vašadomena.sk/clanok-12
Aká je teda najvhodnejšia štruktúra url?
Jasná a zmysluplná
- URL sú špecifické a detailnejšie (web.sk/cervene-damske-topanky)
- obsahuje kľúčové slová
- bez zbytočných redirectov na stránke
- neobsahuje nepodstatné (neplnovýznamové) slová ako “a”, “z”, “je / sú”
- dĺžka nie je problém, no kratšie a vytvorené len z kľúčových slov sú lepšie
URL pre váš ESHOP
Pri špecifikácii adries v eshopoch treba myslieť aj na to, ako čo najlepšie pomôcť zorientovať sa zákazníkom. Preto je dobré uvádzať nie len samotný produkt, ale aj kategóriu v ktorej sa nachádza. Takéto url adresy obsahujú aj viac kľúčových slov a navyše aj samotnú cestu, čo tiež výrazne uľahčuje prácu vyhľadávačom.
eshop.sk/cervene-lodicky
eshop.sk/damska-obuv/cervene lodicky
URL pre váš BLOG, alebo stránku
Blogy sú obvykle špecifické tým, že buď publikujete pravidelne a teda sa sústreďujete na dátum, alebo publikujete tématicky, a vtedy zvýrazňujete kategóriu.
1. Ak je blog venovaný jednej tématike…
… nepotrebujete zvýrazňovať kategórie (keďže buď žiadne nemáte, alebo je ich minimum). A vzhľadom na to, že nepublikujete ani novinky (aktuálne, či bleskové správy), nepotrebujete zvýrazňovať ani čas. Preto je v tomto prípade najlepšie použiť url:
blog.sk/nazov-prispevku
2. Ak sa v blogu venujete viacerým témam…
… pri ktorých nie je dôležitý čas publikovania, pretože obsah nie je aktuálny len v momente publikovania, je najlepšie zvýrazňovať priradenie k téme a teda najlepšie urobíte, ak použijete url v tvare:
blog.sk/kategoria/nazov-prispevku
3. Ak publikujete novinky, pri ktorých je dôležité, kedy platia…
... je najlepšie uvádzať v url adrese aj dátum. Vyhľadávač, ale hlavne čitateľ vie okamžite zistiť, či je správa aktuálna, resp. kedy aktuálna bola.
blog.sk/rrrr/mm/dd/nazov-prispevku
Celkovo neexistuje konkrétne pravidlo, ktoré by sa dalo aplikovať všeobecne. Najlepšie je vždy vytvárať url tak, aby mali logickú postupnosť a podstatný obsah - tak, ako sme to názorne ukázali v článku. Vtedy pomôžete nie len vyhľadávaču, zákazníkovi, ale aj sebe.